【阿達一族】Happy/Sad 開心傷心






Gomez: 
Right and wrong, who's to say which we should refuse.
All we know, love survives either way we choose.
Here you are at the edge, go ahead and fall.
Don't resist, I insist. 
Love still conquers all.
關於對與錯,誰能斷定我們要怎麼選擇
我們只知道,不管怎麼選擇愛都會長存
你站在邊緣,無懼向前走就快墜入愛河
請別反抗,我心已決
愛終將能,戰勝一切

(spoken) It even conquered you, my little Attila. You're growing up.
就連妳都輸給了它,我的小皇上,你正在長大

Wednesday: 
(spoken) And you're cool with that?
你沒有甚麼意見?

Gomez:
(spoken) Yes, and no.
有,也沒有

I'm feeling happy, I'm feeling sad.
A little childish, a little Dad.
I think of all the days you've known.
All the ways you've grown.
See you on your own, and then
I'm feeling happy and sad again.
我感到開心,我又感到傷心
能理解童心,卻又有點擔心
我想起打自妳懂事的那一天
也想起了妳成長的日日年年
我感到開心,又有點兒傷心

I think I'm rested, but then I'm tired.
Today requested, tomorrow fired.
And now a boy says he adores
she who once was yours.
How can I ignore such news?
I'm sad and happy, why should I choose?
我以為舒坦,卻仍感到疲憊
以為有人要,下一秒被炒掉
如今有男孩,愛著我的女孩
我又怎能夠,假裝視而不見?
開心又傷心,我不須要選擇。

Life is full of contradictions, every inch a mile.
And the moment we start weeping,
that's when we should smile.
生命總是充滿矛盾,分分寸寸
我們開始啜泣之時
就是應該微笑之刻

In every Heaven, you'll find some Hell.
And there's a welcome in each farewell.
Life can be harsh, the future strict
Oh, what they'll predict.
And the boy you've picked, not bad.
每座快樂園,都找得到地獄
不管是哪邊,都將熱烈歡迎
生命可嚴峻,未來可能嚴厲
噢,他們會這樣告訴你
而你選的那個男孩,還不賴

So let's be happy
Forever happy
Completely happy
And a tiny bit 
Sad.
所以讓我們開心
永遠的開心
完全的開心
還有一丁點

傷心

留言