【冰雪奇緣】Let it go 放開手





The snow glows white on the mountain tonight
Not a footprint to be seen
 A kingdom of  isolation
and  it looks like  I’m the queen
雪花片片蓋過了山顛
沒有人會出現
在這個孤單王國
看來皇后就是我

The wind  is howling like the swirling, storming sky
Couldn’t keep  it  in, heaven knows  I tried
狂風吹起旋上天空伴隨怒吼
難以抗拒天知道我苦衷

Don’t let them  in, don’t let them see
Be the good girl you always have to be
Conceal, don’t feel, don’t let them know
Well now they know
別太輕易讓人接近
守好本分做個乖乖女
隱藏感受別說出口
有甚麼用

Let  it go, let  it go
Can’t hold  it back anymore
Let  it go, let  it go
Turn away and slam the door
放開手,放開手
已經無法再忍受
放開手 放開手
不留戀關門就走

I don’t care what they’re going to say
Let the storm rage on
Cold never bothered me anyway
我不怕他們的
任暴雪狂妄
反正我也不擔心會凍傷

It's funny how some distance
Makes everything seem small
And the fears that once controlled me
Can't get to me at all
從不知道距離
能讓眼界變開闊
曾被恐懼囚禁的我
終於找到出口

It's time to see what I can do
To test the limits and break through
No right, no wrong, no rules for me
I'm free
Let it go, let it go
I am one with the wind and sky
Let it go, let it go
You'll never see me cry
Here I stand and here I'll stay
Let the storm rage on
該是時候測試自己
看看我的極限在哪裡
沒有對錯、忘記規矩
可以
開手 放開手
天空就在我手裡
放開手  放開手
我將再也不哭泣
在這裡,不流浪
暴雪狂妄

My power flurries through the air into the ground
My soul is spiraling in frozen fractals all around
And one thought crystallizes like an icy blast
I'm never going back, the past is in the past
我的力量傳遍空氣衝上雲霄
我的心情如同雪花旋舞飛揚曼妙
思緒冰晶透明帶走了煎熬
我會永遠離別
那過去的一切

Let it go, let it go
When I'll rise like the break of dawn
Let it go, let it go
放開手,放開手
就好比破曉黎明
放開手,放開手
完美女孩已遠去

That perfect girl is gone
Here I stand in the light of day
Let the storm rage on,
The cold never bothered me anyway
在這裡,看見了曙光
任暴雪狂妄
反正我也不擔心被凍傷


------------------------------
單純閒聊

原版中文歌詞有一定的意境在,選用「放開手」作為主歌詞也很好的選擇,大勝中國的睡它爸,所以就沿用了下來。但是還是有很多我聽來覺得過不去的地方,所以就趁熱翻了一首自己的版本。老王賣瓜一下,改了幾個方向

1. 絕對比較貼近原文歌詞,原版中文歌詞後面整個爆走
2. 「放開手」沒有在第二段變成「讓他走」
3. 許多句還是照原來音節塞字,譬如最後的一句原版的冰雪風霜對上anyway我就過不去

這首真的很像Defying Gravity,不論同一個人唱的,用詞和曲子的格式、還有角色背景都是。

留言