【小夜曲】Send in the clowns 讓小丑登場






Isn't it rich, aren't we a pair
多麼艷麗,我們不是搭檔嗎?
Me here at last on the ground - and you in mid-air
我終究跌落地上,而你在空中
Send in the clowns
先讓小丑登場吧

Isn't it bliss, don't you approve
老天有眼,你也同意吧?
One who keeps tearing around - and one who can't move
一人總停不下來,另一人無法動彈
But where are the clowns - send in the clowns
但小丑在那?讓小丑登場吧

Just when I stopped opening doors
當我正要關上門時
Finally knowing the one that I wanted - was you
卻終於知道了想要的人,是你
Making my entrance again with my usual flair
以我循常的姿態翩翩入場
Sure of my lines - no one is there
熟記台詞,卻沒人在台上

Don't you love farce; my fault I fear
你不愛喜鬧劇嗎,看來是我的錯
I thought that you'd want what I want - sorry my dear
我以為我們想要的一樣,親愛的我道歉
But where are the clowns
但小丑在哪?
Quick, send in the clowns
快,讓小丑登場
Don't bother, they're here
不用了?小丑在這。

Isn't it rich, isn't it queer
多麼艷麗,多麼奇特
Losing my timing this late in my career
打滾那麼久了,卻在這時失手
And where are the clowns
小丑在那裡?
There ought to be clowns
該有小丑救場的
Well maybe next year
看來,得明年了。