【單曲翻譯】每當我們道別 Every time we say goodbye


Every time we say goodbye, I die a little.
Every time we say goodbye, I wonder why a little.
Why the gods above me, who must be in the know,
Think so little of me they allow you to go.
And when you're near there's such an air of spring about it.
I can hear a lark somewhere begin to sing about it.
There's no love song finer but how strange the change,
From major to minor,
Every time we say goodbye.

每當我們道別,我就死去一些些
每當我們分離,我又徬徨一點點

為何天上的神-我想他們都能懂
為何不眷顧我、都非得要讓妳走

每當妳靠近我,空氣如春天的風
我能聽見夜鶯,急著想展現歌喉

最美的旋律都在歌中,但我不懂
每當我們道別,音樂就開始憂愁