【樂團來訪】伊茲克的搖籃曲 Itzik's Lullaby



ITZIK:
A great big house there is somewhere
That's filled with sun and lovely things
Inside the house, there is a room
A baby sleeps, a daddy sings
偌大的廳房總會有一處
充滿陽光與可愛的事物
房子裡頭,有一間房
嬰孩沈睡,父親歌唱

Thank God, he is a lucky man
A busy man, a happy man
Thank God the gift was given him
To finish all the things he plans
感謝上蒼,他很幸運
忙碌的人,快樂的人
感謝上蒼賜予他贈禮
讓他能完成所有計劃

I'm sorry, son, I don't know why
This gift has not been given me
It makes no difference how I try
I end up drifting on the sea
我很抱歉,孩子,不知為何
那份贈禮未曾到我手上
不管我如何的努力
都像漂流在汪洋裡

We fell in love, your mom and I
We made our plans and started life
But now we fight and back away
A loser and a loser's wife
我們戀愛,你媽和我
我們計畫開始生活
但現在我們爭吵疏遠
輸家和輸家的太太

(CAMAL vocalizes)

ITZIK:
I guess I am a patient man
I guess I am a gift to thee
A quiet room, a sleeping child
You need this gift if you're like me
我想我是個有耐心的人
我想我就是你的贈禮
安靜的房間,沈睡的小孩
如果你像我,你也會需要這個贈禮

A great big house there is somewhere
That's full of sun and lovely things
Inside the house, there is a room
A baby sleeps, a daddy sings
偌大的廳房總會有一處
充滿陽光與可愛的事物
房子裡頭,有一間房
嬰孩沈睡,父親歌唱