【史瑞克】Don't let me go 別讓我走



Donkey:
Hey-hey-hey, ya gotta let me go with you.
You don't know what it's like to be considered a freak.
(beat)
Well maybe you do. But that’s why we gotta stick together.
嘿嘿嘿,你得讓我跟你一起走
你不知道被當作怪咖的感覺是怎麼樣
(停頓)
好吧或許你懂,但就是因為這樣我們才更要一起行動

Shrek:
Donkey—
驢子

Donkey:
No-no-no, don't speak…don't speak…don’t speak…
不不不,別說話,別說話,別說話
Just hear me out, I might surprise you.
I'll be a friend, when others despise you.
Don't roll your eyes! Stop with the mopin’.
You need a pal. My calendar's open!
聽我說,我能嚇你一跳
當每個人鄙視你,我會是你的朋友
別翻白眼,別再憂愁
你需要夥伴,我很有空喔

I'll bring you soup, when you feel congested.
I'll bail you out when you get arrested.
I got your back when things get scary.
And I'll shave it when it gets hairy!
當你鼻塞,我會帶熱湯來
當你入監,我會保你出來
遇上恐怖,我會幫你看顧
長毛我也能幫你好好刮除
Don't let me go
Don't let me go.
Don't let me go-oh-oo-ohhhh...
You need me.
You need me.
別讓我走
別讓我走
別讓我走歐鷗歐
你需要我
你需要我
I'll treat you right, and never get shoddy.
If you kill a man, I'll hide the body.
Whadaya say? You’re not responding..
(silence-silence) I think we're bonding!
我會對你很好,不會敷衍你
如果你殺了人,我幫你埋屍
怎麼樣?你怎麼不說話
(安靜)我覺得我們很有默契

Don't let me go.
Don't let me go.
Don't let me go.
You need me.
別讓我走
別讓我走
別讓我走
你需要我

You and me, we belong together!
Like butter and grits, like kibbles and bits.
Like yin and yang – strum and drang – like Eng and Chang
attached at the hip, but not an old lady hip that might break.
I’m gonna be on your like a fat kid on cake!
你和我,我們天作之合
像奶油配濃湯,像狗食配糟糠
就像陰陽調和、像樂器旋律,像連體巨嬰
黏在屁屁,但不是像老婆婆那種一跌就碎的
我會黏著你就像小胖子黏著蛋糕!


Like Cupid and Psyche – like Pop Rocks and Mikey.
We’ll stick together like that Velcro-stuff – I’m the fuzzy side, and you’ll be spiky.
Little kids and the pajamas with those funny things at the bottom. You know – feeties!
Like donuts and… what goes with donuts?
(searching, panicked)
donuts and… diabetes!
像邱比特與春姬,像糖果與童星
我們會像魔鬼氈一樣黏在一起,我是毛毛邊,你是刺刺邊。
像小屁孩和睡衣還有那些腳底好玩的,你知道的,連身襪襪
像是甜甜圈和,甚麼和甜甜圈很配?
(思索,慌張)
甜甜圈和糖尿病!

(Shrek tries to move on.)
(史瑞克打算離開) 

Don’t let me go!
Don’t let me go!
Don’t let me go!
Don’t let me go!
別讓我走
別讓我走
別讓我走
你需要我

Hold me! Hug me! Take me! Please!
Na na-na na na na-please don't let me go!
I need you-I need you-I need you- I need you-
I need you-I need you- I need you-I need you-
I need you-I need you-I need you-I need you-
I need you-I need you-I need you—
握住我的手,抱住我,帶走我,拜託
NANANANANA拜託別讓我走
我需要你我需要你我需要你我需要你
我需要你我需要你我需要你我需要你
我需要你我需要你我需要你我需要你
我需要你我需要你我需要你
Don’t let meeeeee…
Go-oh! Go-oh! Go-oh!
Don’t let me…
G-g-g-g-g-g-go-ohohohohhhh…
別讓我~
走噢噢噢
別讓我~
走噢噢噢

留言