【大智若魚】Two men in my life 我生命中的兩個男人





There are two men in my
Him and you
There are two men who'll be speaking
When I'm through
There are few men like your dad
Not easy to define
I know he isn't perfect
But he's mine
我生命中有兩個男人
他和你
有兩個男人
能接著我講話
像你爸的人不多
難以定義
我知道他並不完美
但他是我的男人



There are two men in my life
Him and you
And I never want to choose between the two
He distorts and he invents
Some stories don't make sense
But why should that confuse you
Why not let the man amuse you...
我的生命中有兩個男人
他和你
我可永遠不想從二者中擇一
他扭曲並創造
那些故事並不合邏輯
但別讓它迷惑你
何不讓它娛樂你?

He tells a harmless tale
That always drives you mad
But aren't you telling stories too
Your point of view
Just different from your dad
他說些無傷大雅的故事
總要把你逼瘋
但你不也總在說
你自己觀點的故事?
只是和你爸不同
There are two men in my life
Him and you
And the stories I believe in
All come true
He can give you what you need
But you should take the lead
我的生命中有兩個男人
他和你
而我所相信的故事
都已經成真
他能給你所需
但你需要引領自己

There is magic in the man
Please find it while you can
那個男人帶有魔法

趁你還行,發現它

留言