【夥伴們】陪我結個小婚 Marry Me A Little




ROBERT:
Marry me a little,
Love me just enough.
Cry, but not too often,
Play, but not too rough.
Keep a tender distance
so we'll both be free.
That's the way it ought to be.
陪我結個小婚
愛我不用深
能哭但別過份
玩玩但別沉淪
看似形影不分
維持自由身
這才是我要找的人

I'm ready!
我準備好了



Marry me a little,
Do it with a will.
Make a few demands
I'm able to fulfill.
Want me more than others,
Not exclusively.
That's the way it ought to be.
陪我結個小婚
真心又真誠
懂得我這個人
要求從不過份
不強佔不搶人
又會把我疼
這才是我要找的人

I'm ready!
I'm ready now!
我準備好了
我現在準備好了

You can be my best friend,
I can be your right arm.
We'll go through a fight or two--
No harm, no harm.
We'll look not too deep,
We'll go not too far.
We won't have to give up a thing,
We'll stay who we are.
Right?
你會是好摯友
我會是好助手
我們或許會吵昏頭
沒事,沒事
一切風淡雲清
不用探究太細
不用擔心你要放棄
本來的自己
是嗎?

Okay, then.
I'm ready!
I'm ready now!
那好,我準備好了
我現在準備好了


Someone--
Marry me a little,
Love me just enough.
Warm and sweet and easy,
Just the simple stuff.
Keep a tender distance
So we'll both be free.
That's the way it ought to be.
I'm ready!
誰來
陪我結個小婚
愛我不用深
溫暖甜蜜輕鬆
彈指就成真
看似形影不分
維持自由身
這才是我要找的人

Marry me a little,
Body, heart, and soul.
Passionate as hell
But always in control.
Want me first and foremost,
Keep me company.
That's the way it ought to be.
I'm ready!
I'm ready now!
陪我結個小婚
投入身心靈魂
熱情如火炙熱
理性不失準
總是為我著想
待在我身邊
這才是我要找的人
我準備好了
我現在準備好了

Oh, how gently we'll talk,
Oh, how softly we'll tread.
All the stings,
The ugly things
We'll keep unsaid.
We'll build a cocoon
Of love and respect.
You promise whatever you like,
I'll never collect.
Right?
Okay, then.
I'm ready.
I'm ready now.
Someone--
I'm ready
我們輕輕向前
我們緩緩漫步
那些惱人醜陋不堪
避而不談
讓我們被尊重和愛
包圍成繭
我不會計較
你的隨心應答
是吧
那好
我準備好了
我現在準備好了
誰來?
我準備好了