【國王與我】Getting to Know You 開始認識你們







It's a very ancient saying
But a true and honest thought
That if you become a teacher
By your pupils you'll be taught
這是個古老說法
但卻實際又實在
曰「教學相長」

As a teacher I've been learning
You'll forgive me if I boast
And I've now become an expert
On the subject I like most
身為老師我也在學習
請容許我的自誇
如今我也在這門課
成為了一個專家

Getting to know you
這門課是開始認識你們

Getting to know you
Getting to know all about you
Getting to like you
Getting to hope you like me
開始認識你們
開始認識你們全部
開始喜歡上你們
開始希望被你們喜歡

Getting to know you
Putting it my way
But nicely
You are precisely
My cup of tea
開始認識你們
換句話來好聽的說
你們都恰巧是我愛喝的茶

Getting to know you
Getting to know all about you
Getting to like you
Getting to hope you like me
開始認識你們
開始認識你們全部
開始喜歡上你們
開始希望被你們喜歡

Getting to know you
Putting it my way
But nicely
You are precisely
My cup of tea
開始認識你們
換句話來好聽的說
你們都恰巧是我愛喝的茶

Getting to know you
Getting to feel free and easy
When I am with you
Getting to know what to say
開始認識你們
開始感到自由自在
當我和你們相處
開始知道該說什麼

Haven't you noticed
Suddenly I'm bright and breezy?
Because of all the beautiful and new
Things I'm learning about you
Day by day
你沒注意到嗎
我突然間輕快明亮了起來
正因為每一天從你們身上
學到這些美妙新穎的事


Getting to know you
Getting to feel free and easy
When I am with you
Getting to know what to say
開始認識你們
開始感到自由自在
當我和你們相處
開始知道該說什麼

Haven't you noticed
Suddenly I'm bright and breezy?
Because of all the beautiful and new
Things I'm learning about you
Day by day
你沒注意到嗎
我突然間輕快明亮了起來
正因為每一天從你們身上
學到這些美妙新穎的事