【LPC】難道我不該對妳少點愛?Shouldn't I be less in love with you







The experts say "it does not last"
The experts say "it's fleeting"
The experts bray "love fades so fast"
Then tell me why is my heart still beating
專家們說「難以持久」
專家們說「都在消逝」
專家大喊「愛很快就不再」
那請你說明白
我的心怎麼還跳的怎麼快


Shouldn't I be less in love with you
Shouldn't I address what time can do
Shouldn't I be more inclined to flee
Shouldn't I explore all I can be
Shouldn't I confess a sordid fling
Shouldn't I caress some cute young thing
Shouldn't I assess what we've been through
Shouldn't I be less in love with you
我難道不該對妳少點愛?
我難道不該懂時間的摧殘?
我難道不該更想著逃開?
我難道不該探索自己能耐?
我難道不該把內心黑暗都坦白?
我難道不該追求年輕可愛?
我難道不該檢視我們如何一路走來?
我難道不該對妳再少點愛?

After 30 years together
All those brutal fights, those futile fights
Then the sleepless nights
在一起三十年載
各種吵鬧的不堪、致命的爭端
和睡不著的夜晚

Shouldn't I have quit 'cause marriage ends
Shouldn't we have split like all our friends
Shouldn't I confess it's time to go
Shouldn't I be less in love with you?
我難道不該隨著婚姻逝去而放開?
我難道不該學著親友們都分開?
我難道不該宣稱是時候好聚好散?
我難道不該對妳再少點愛?

No

留言